Dansa per a embarassades

danza-vientre-embarazadasLa pràctica d’exercici durant l’embaràs és bo tant per a la mare com per al nadó. Concretament, la dansa ajuda el cos i la ment a assumir els canvis físics i psicològics de l’embaràs i a preparar-se pel part i el postpart.

Mitjançant la dansa del ventre, una de les formes més antigues de preparar-se per donar a llum, afavorim que els parts siguin més ràpids i menys dolorosos. A través dels moviments suaus i ondulatoris es mobilitza els malucs i la pelvis afavorint, així, una millor subjecció del fetus. A més a més, s’exercita la musculatura del sòl pelvià, la qual cosa no tan sols ens ajudarà en el moment del part sinó, també, donarà lloc a una recuperació més ràpida en el postpart.

La dansa africana, per la seva banda, junta moviments poderosos i intensos al ritme dels tambors. Això ens permet mantenir el cos tonificat i en forma, enfortir el múscul cardiac, desenvolupar el sentit del moviment corporal i obtenir armonia, coordinació i energia.

La dansa ajuda a enfortir l’esquena i els braços, redueix els dolors i potencia una bona forma física per quan arribi el nadó.

També té efectes psicològics: fomenta el bon humor i elimina l’ansietat ja que l’embarassada pot compartir l’activitat amb altres dones en el seu mateix estat. Aquest contacte li permet aprendre de les que ja estan més avançades i comprovar per si mateixes que ballar embarassada representa un gran plaer tant per a la mare com per al nadó. A més a més, s’ha demostrat que la comunicació que s’estableix entre els dos ja dins de la panxa crea un vincle que estimula el cervell del nadó afavorint el llenguatge, la memòria, la concentració i, en general, el seu benestar físic i emocional.

Preu: 45 € al mes